Kategorie
Praktyka wykonawcza

Varia

Z wykonywaniem muzyki minionych epok łączy się wiele innych, nie opisanych na tej stronie lub tylko krótko wspomnianych, interesujących zagadnień – niektóre z nich zostały jednak przedstawione wyczerpująco w dostępnych od kilku lat publikacjach Akademii Muzycznej w Łodzi, z którymi początkujący w dziedzinie historycznych praktyk wykonawczych flecista powinien się koniecznie zapoznać.

Ewa Gubiec Sztuka preludiowania na flecie poprzecznym w XVIII wieku we Francji, „Notes Muzyczny” nr 2 (6) 2016, s. 9-47

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=186374


Przemysław Wiśniewski Ornamentacja w muzyce od XVI wieku do połowy XVIII stulecia, „Notes muzyczny” nr 2 (4) 2015, s. 33-58

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=186495


Przemysław Wiśniewski Artykulacja na instrumentach dętych drewnianych w muzyce francuskiej XVIII wieku, „Notes muzyczny” nr 1 (3) 2015, s. 27-56

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=186535


Przemysław Wiśniewski Notes inégales, czyli alteracja rytmiczna w muzyce francuskiej „Notes muzyczny” nr 2 (2) 2014, s. 18-37

https://notesmuzyczny.pl/resources/html/article/details?id=186569


Magdalena Pilch Wibracja w świetle historycznych szkół fletowych – świadomie wykorzystywany ozdobnik, wyraz emocji czy mechaniczna maniera? w: Między traktatem a mową uczuć w dźwięki przemienioną. Muzyka XVIII wieku w teorii i praktyce, Łódź 2014, red. M. Grajter, M. Nahajowski, s. 243-268

https://www.amuz.lodz.pl/pl/akademia/wydawnictwa/ksiazki/152200-miedzy-traktatem-a-mowa-uczuc-w-dzwieki-przemieniona-muzyka-xviii-wieku-w-teorii-i-praktyce


Magdalena Pilch Kompleksowa wizja fletu romantycznego w zakresie budowy, brzmienia, techniki gry i praktyki wykonawczej według „Die Kunst des Flötenspiels in theoretisch-practischer Beziehung dargestellt von A. B. Fürstenau op. 138, Kraków 2011


Johann Joachim Quantz O zasadach gry na flecie poprzecznym, tłum. Marek Nahajowski, red. Marta Szoka, Łódź 2012, 2014

http://www.amuz.lodz.pl/pl/akademia/wydawnictwa/ksiazki/152211-o-zasadach-gry-na-flecie-poprzecznym-wydanie-i


Magdalena Pilch Kadencje fletowe w muzyce XVIII wieku w świetle traktatu J. J. Quantza w: Sztuka improwizacji i realizacji Basso continuo w muzyce XVII-XVIII wieku, Łódź 2011, red. Piotr Grajter, s. 75-96

http://www.amuz.lodz.pl/pl/akademia/wydawnictwa/ksiazki/152286-sztuka-improwizacji-i-realizacji-basso-continuo-w-muzyce-xvii-xviii-wieku


Jacques-Martin Hotteterre Le Romain Zasady gry na flecie poprzecznym, flecie podłużnym i na oboju, tłum. Magdalena Pilch, red. Marek Nahajowski, Łódź 2013

http://www.amuz.lodz.pl/pl/akademia/wydawnictwa/ksiazki/152273-zasady-gry-na-flecie-poprzecznym-flecie-podluznym-i-na-oboju


Marek Nahajowski Sonaty fletowe Johanna Joachima Quantza, Łódź 2013

http://www.amuz.lodz.pl/pl/akademia/wydawnictwa/ksiazki/152280-sonaty-fletowe-johanna-joachima-quantza-miedzy-teoria-a-praktyka


Johann George Tromlitz Szczegółowa i gruntowna szkoła gry na flecie, Łódź 2018

https://www.amuz.lodz.pl/pl/akademia/wydawnictwa/ksiazki/153635-szczegolowa-i-gruntowna-szkola-gry-na-flecie